سئو تصاویر برای ویدیوها
CTR چیست؟ + 10 تکنیک اثباتشده برای افزایش نرخ کلیک تبلیغات شما
سئو ویدیو باعث میشود ویدیوی شما بهتر دیده شود و رتبههای بالاتری در گوگل کسب کند. اگر به راهنمایی جهت بهینه سازی ویدیو نیاز داشتید کارشناسان ما میتوانند به شما برای سئوی ویدیوی وبسایت شما کمک کنند. در نهایت اگر سوالی در این مورد دارید، میتوانید آن را در بخش دیدگاههای این مقاله با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما دراسرع وقت به شما پاسخ بدهند. بر اساس گزارش Statista در سال ۲۰۲۲، افراد بهطور متوسط ۱۹ ساعت در هفته را مشغول تماشای آنلاین ویدئو هستند! با توجه به این آمار، طبیعی است که تولید محتوای ویدئویی در چند سال اخیر به یکی از استراتژیهای کلیدی بازاریابی محتوایی تبدیل شده باشد.
این فرایند نه تنها به بهبود رتبه بندی و دیده شدن محتوای شما کمک می کند بلکه به ارتقای تجربه کاربری و افزایش تعامل کاربران با سایت یا پلتفرم شما نیز منجر می شود. همچنین، تنوع در محتوای ارائه شده می تواند به کاربران کمک کند تا نتایج جستجوی خود را بهتر شخصی سازی کنند و اطلاعات دقیق تری را پیدا کنند. استفاده از تصاویر و ویدیوها این امکان را به برندها می دهد که از محتوای بصری خود برای افزایش دیده شدن و تعامل استفاده کنند. به همین دلیل می توانید با قرار دادن محتواها و سئو ویدئویی و تصویری در صفحات وب سایت خود باعث شوید که میزان نرخ کلیک وب سایت بهبود یابد و رتبه بهتری را توسط موتورهای جستجوی گوگل بتوانید کسب کنید. انتخاب فرمت مناسب برای تصاویر نقش مهمی در بهبود خدمات سئو تصاویر و ویدیوها و تجربه کاربری دارد.
اولین نکتهای که باید به آن توجه کنید این است که شما نمیتوانید همه ویدئوها روی سایت خودتان بارگذاری کنید؛ چراکه در این صورت هزینههایتان خیلی افزایش میکند و باید منابع زیادی داشته باشید. صادقانه پاسخ این سوال با چالش زیادی همراه است و به موارد زیادی بستگی دارد. همانطور که اشاره کردیم ویدیوهای قرار گرفته روی یوتیوب و آپارات رتبههای بهتری میگیرند. در این مقاله راهکارهای سئوی ویدئو برای موتور جستجوی گوگل و یوتیوب را نام بردیم و به چند مورد از سوالات مهم درباره زمان ایندکس ویدئوها صحبت کردیم. در آخر، علاوه بر رعایت این نکات، از تحلیل و آنالیز ورودیهای سایت از طریق ویدئوها غافل نشوید و از روشهای گفتهشده برای افزایش بازدید ویدئوها در یوتیوب و گوگل استفاده کنید. با توجه به موضوع محتوای ویدئو، از کلمات کلیدی بهعنوان هشتگ در توضیحات ویدیو استفاده کنید.
شما باید در محتواهای خود به شکل کاملاً درست و کاربردی از کلید واژه استفاده کنید تا بتوانید جایگاه سایت خود را نسبت به سایر رقبا در گوگل ارتقا دهید. اما مساله ی مهمی که وجود دارد این است که گیف ها یک فرمت وحشتناک برای نمایش انیمیشن و ویدیو هستند و معمولاً اندازه زیادی دارند. هنگامی که سعی می کنید سایت خود را بهینه کنید و عملکرد آن را بهبود بخشید، GIF ها فقط سرعت صفحه شما را کاهش می دهند. قبل از آنکه به سراغ ادامه بحث یعنی جایگزینی GIF با ویدیوی HTML5 برویم، پیشنهاد می شود، مقاله 5 سایت کاربردی برای فشرده سازی و کاهش حجم تصاویر را مطالعه نمایید چرا که شامل مطالب مفیدی برای داشتن یک سایت خوب است. اما برای تبدیل gif به ویدئوهای HTML5 برای افزایش سرعت صفحه راه های زیادی وجود دارد. از جمله ابزارهای آنلاین رایگان مانند ezgif.com، اما در این آموزش، می خواهم نحوه استفاده از FFmpeg را به شما نشان دهیم.
برخی از پلتفرمها از نشانهگذاری اسکیما استفاده میکنند که به خوبی JSON.LD نیست و برخی جاها شما نیاز به تهیه یک نقشه سایت ویدیویی دارید (که البته کار آسانی نیست). کسب رتبه ویدیو در موتورهای جستجو ارتباط زیادی با اعتبار سایت، میزان تمرکز آن بر روی محتواهای ویدیویی و رتبهبندی ان بررای جستجوهای مرتبط با ویدیو دارد. بازاریابی ویدیو یا ویدیو مارکتینگ در چند سال اخیر بیشتر و بیشتر در بین مشاغل و کسب و کارهای مختلف محبوب شده است. در اواخر دهه 2000 که بازاریابان مختلف دوربینهای DSLR تهیه کردند و تولید محتوای ویدیویی کردند. این روزها به لطف پلتفرم رایگان و آنلاین مانند یوتیوب یا آپارات دیگر نیازی به مدرک فیلمبرداری و حتی وسیله تخصصی نیست. همچنین اگر تصویر تار بوده یا خوب برش نخورده باشد صفحه را زشت و غیرحرفهای میکند.هر یک عکسی که استفاده میکنید باید بهطور واضح با متن صفحه مرتبط بوده و ظاهر خوبی به صفحه ببخشد.
تعامل کاربر (کامنت، لایک، بهاشتراکگذاری و…) از هر نوعی که باشد، این سیگنال را به الگوریتم یوتیوب میدهد که کاربران بهخوبی با محتوا درگیر شدهاند. در نتیجه، بازخورد خوب کاربران تا حدودی میتواند باعث بهبود جایگاه ویدئوها شود. قبل از انتشار ویدئوها حتماً حجم فایلها را تا جایی کاهش دهید که به کیفیت آسیب نزند. بدیهی است که فایلهای کوچکتر سریعتر برای کاربر به نمایش در میآیند و منابع کمتری از سرور سایت شما و اینترنت کاربر مصرف میکند. این ابزارها به شما میگوید که آیا صفحه موردنظر برای نتایج ویدئویی واجد شرایط است یا نه. همچنین متادیتاهایی را که به گوگل کمک کرده است تا گوگل ویدئوهای شما را تجزیه کند، نشان میدهد.
این کار سادهای است که تاثیر زیادی دارد، پس دفعه بعد که تصویری را در سایت خود آپلود میکنید، حتماً به متن جایگزین آن توجه کنید تا به بهبود خدمات سئو تصاویر و ویدیوها ی خود کمک کنید. سئوی ویدئو مجموعهای از فعالیتهاست که کمک میکند میزان ترافیک سایت از محتواهای ویدئویی در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو افزایش پیدا کند. در حالی که سئوی یوتیوب به این معناست که ویدئوهای شما در بیشتر جستجوها و ویدئوهای مرتبط پلتفرم یوتیوب به کاربران نمایش داده شود. با اینکه یوتیوب به موتور جستجوی محتوای ویدئویی شناخته شده است، اما همچنان یک پلتفرم است که روند بهینهسازی محتواها در آن با گوگل متفاوت است. هدینگ ها به گوگل سیگنال های مثبتی ارسال می کنند و با توجه به ساختار درست صفحه موتورهای جستجو بهتر می توانند محتوای شما را ایندکس کنند.
اولویت خاصی بین این دو روش وجود ندارد؛ اما با توجه به مزایا و محدودیتهایی که در ادامه به آنها اشاره میشود، میتوانید انتخاب مناسبتری داشته باشید. برای آپلود ویدئو هم میتوانید از پلتفرمهای انتشار ویدئو استفاده کنید و هم آنها را مستقیماً در هاست سایت بارگذاری کنید. هیچ اولویتی بین این روشها وجود ندارد؛ اما با توجه به مزایا و محدودیتهایی که بهصورت موردی در ادامه خواهیم گفت، تصمیم بگیرید که کدام یک برای هدف شما مناسب است. با رعایت ۸ نکته زیر بیشتر از هروقت دیگری میتوانید در صدر نتایج ویدئوهای یوتیوب قرار بگیرید. استفاده از پلیر HTML5 برای پخش ویدیو در سایت ها به ویژه در سال های اخیر به دلیل سازگاری بیشتر با تکنولوژی های جدید و عملکرد بهتر به یک ضرورت تبدیل شده است.
ایدههای خود را با توانمندی Hailuo AI تولید ویدیو به ویدیوهای جذاب و پویا تبدیل کنید. هنگام بهینه سازی thumbnails ها برای سئو، چند نکته را باید در نظر داشته باشید. از کسبوکارهای نوپا تا برندهای مشهور، برای هر کدام برنامهای جداگانه و مخصوص داریم. برای پاسخ به نیازها و اهداف مارکتینگ شما، سرویسهای متنوع باروکا با هم ادغام شده و آنها را در قالب پکیجهای مختلف ارائه دادهایم. برای اطلاع از قیمت و سایر جزئیات، به صفحه پکیجهای پیشنهادی باروکا مراجعه فرمایید. از این طریق به موتورهای جستجو و مخاطبان خود میگوییم که هر تصویر چه داستانی برای گفتن دارد.
فایلهایی با فرمت WebM در مقایسه با MP4 حجم کمتری دارند؛ ولی فقط توسط کروم و فایرفاکس پشتیبانی میشوند. فایلهای MP4 در موبایل بهتر نمایش داده میشوند و در تمام مرورگرها قابلیت پشتیبانی دارند. اگر از وردپرس استفاده میکنید، میتوانید از افزونه SEO Friendly Images برای انتخاب خودکار نام فایل تصاویر استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر عکس محصول آپلود میکنید این افزونه به صورت خودکار نام فایل را نام محصول میگذارد که این امر در سئو تصاویر کمک میکند. پس از اینکه عکس مورد نظر را انتخاب و دانلود کردید، میتوانید با اعمال تغییرات کوچک آن را سفارشی کنید. آپلود محتوای جدید و منحصربهفرد یا به اصطلاح Uniq تاثیر زیادی در سئو سایت دارد.
اگر هیچ تصویری را به عنوان کاور ویدیوی خود انتخاب نکنید، به صورت پیش فرض تصویری در بخش اول ویدیو به چشم خواهد خورد که ممکن است چندان مناسب نباشد. در نهایت، توصیه میشود که ویدئوها فقط در پلتفرمهای انتشار بارگذاری نشوند. برای تأثیرگذاری بهتر در سئوی سایت، میتوانید پس از بارگذاری در آپارات یا یوتیوب، ویدئوها را در سایت خود نیز نمایش دهید. وقتی کاربری بعد از تماشای ویدئو کانال شما را سابسکرایب میکند، نشاندهنده این است که محتوا بهاندازه کافی جذاب و کاربردی بوده است. افزایش تعداد دنبالکنندگان کانال میتواند تأثیر مثبتی بر رتبهبندی ویدئوها داشته باشد.
اضافه کردن متن مختصر و گویا به Thumbnail می تواند به کاربرانی که به سرعت در حال مرور ویدیوها هستند کمک کند تا محتوای ویدیوی شما را بهتر درک کنند و در نتیجه روی آن کلیک کنند. قالب WebM نیز یکی از فرمت های جدید و بهینه برای ویدیوهای وب است که توسط گوگل توسعه یافته و به عنوان جایگزینی برای فرمت های سنتی معرفی شده است. این فرمت به طور خاص برای پخش ویدیو در مرورگرهای وب بهینه سازی شده و از کیفیت بالا در حجم های کمتر نسبت به فرمت های قدیمی تر برخوردار است. یکی از مزایای اصلی WebM این است که این فرمت به طور رایگان در دسترس است و هیچ گونه محدودیت حق امتیازی ندارد. از سوی دیگر WebM به دلیل ساختار پیشرفته ای که دارد توانایی فشرده سازی و پخش ویدیوها با کیفیت مناسب و سرعت بالا را فراهم می کند.
این کار به موتورهای جستجو کمک میکند تا نقشه شما را پیدا کنند و تصاویرتان را به طور مؤثر ایندکس کنند. با ثبت نقشه سایت، شما به موتورهای جستجو میگویید که تصاویر جدیدی اضافه کردهاید و آنها را به راحتی میتوانند پیدا کنند. وقتی در اینترنت به یک وبسایت با تصاویر زیبا و ویدئوهای جذاب برمیخورید، تجربهای لذتبخش خواهید داشت اگر این محتواها سریع بارگذاری شوند، کیفیت بالایی داشته باشند و به راحتی پیدا شوند. اگر صاحب یک وبسایت هستید، حتماً میخواهید کاربران همین تجربه را از سایت شما داشته باشند. این قسمت کمی ممکن است مشکل باشد؛ چون ما هم میخواهیم عکسمان باکیفیت بالا باشد و هم نمیخواهیم انقدر بزرگ باشد که سرعت لود صفحه را پایین بیاورد.
یکی از مهم ترین مزایای استفاده از پلیر HTML5 این است که این فناوری با تمامی مرورگرهای جدید مانند گوگل کروم فایرفاکس سافاری و مایکروسافت اج سازگاری کامل دارد. علاوه بر این HTML5 برای موبایل و تبلت نیز بهینه سازی شده است و به کاربران اجازه می دهد ویدیوها را بدون نیاز به نصب افزونه های اضافی و با سرعت بهتر مشاهده کنند. قالب MP4 یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین فرمت های ویدیویی است که توسط اکثر مرورگرها و دستگاه ها پشتیبانی می شود. این فرمت به دلیل قابلیت فشرده سازی بالا و حفظ کیفیت مناسب در حجم کم به یک استاندارد در میان قالب های ویدیویی تبدیل شده است. با توجه به اینکه کاربران وب معمولاً به دنبال ویدیوهایی با کیفیت بالا و حجم کم هستند MP4 گزینه ای ایده آل برای بارگذاری ویدیو در وب است. علاوه بر این MP4 به راحتی در مرورگرهای مختلف از جمله گوگل کروم فایرفاکس سافاری و اینترنت اکسپلورر قابل پخش است و نیازی به نصب افزونه های اضافی ندارد.
به مجموع کارهایی که برای بهینه سازی یک ویدئو جهت ایندکس شدن و رتبه گرفتن در صفحات نتایج موتورهای جستجو، انجام می شود، سئو ویدیو می گویند. نتیجه این می شود که وقتی کاربری کلمه ای را در گوگل سرچ میکند، این ویدئو در نتایج برتر ظاهر می شود. گوگل در حال حاضر در حال ادغام محتوای ویدئویی و تصویری، عمدتاً از یوتیوب، وبسایتها و سایتهای شخص ثالث است. به عنوان مثال، اگر یک ویدیو از یک دوره آموزشی دارید، به جای نامی مانند “دوره آموزشی.mp4″، از نام لاتینی مانند “Educational Course.mp4” استفاده کنید. این کار نه تنها به موتورهای جستجو کمک میکند، بلکه برای کاربرانی که زبانهای مختلفی تکلم میکنند، هم قابل فهمتر است. استفاده از نام لاتین برای فایلها یکی از راههای ساده اما موثر برای بهبود سئو و افزایش قابلیت دسترسی به محتوای شما است.
همانطور که متا دیسکریپشن برای مقالات اهمیت دارد، توضیحات برای ویدئو نیز بسیار مهم است. توضیحات شما باید شامل کلمات کلیدی مرتبط باشد و خلاصهای جذاب از محتوای ویدئو ارائه دهد تا مخاطب و موتورهای جستجو بهتر آن را درک کنند با سفارش تولید محتوا جذاب می توانید تمام این نکات را رعایت کنید. در نهایت بهینه سازی طول ویدیو و تمرکز بر جذب کاربران در ثانیه های ابتدایی می تواند تأثیر مثبتی بر سئو و نرخ تعامل ویدیوهای شما داشته باشد. با توجه به این نکات نه تنها کاربران بیشتری به تماشای ویدیوهای شما خواهند پرداخت بلکه رتبه بندی محتوای شما نیز در موتورهای جستجو بهبود خواهد یافت. در نهایت انتخاب نام مناسب برای فایل ویدیویی به بهبود تجربه کاربری و سئو ویدیو کمک می کند. کاربران نیز با مشاهده نام فایل ویدیو بهتر می توانند محتوای آن را درک کنند و این کار می تواند به افزایش تعامل و کلیک های بیشتر منجر شود.
استفاده هوشمندانه از تگهای Alt میتواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجوهای تصویری و ویدیویی بهتر دیده شوید و حتی میتواند به بهبود رتبه کلی سایت شما در نتایج جستجو کمک کند. این تکنیکها و روشها به کراولرهای موتور جستجو کمک میکنند تا محتوای شما را به راحتی شناسایی و ایندکس کنند. پس از ایندکسسازی، محتوا در پایگاه داده موتور جستجو ذخیره میشود و بر اساس معیارهای مختلفی مانند کیفیت محتوا، محتوای متنی مرتبط و تگها، رتبهبندی میشود. در نهایت، این محتواها در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) به کاربران نمایش داده میشوند. در این مقاله، به تفصیل به بررسی روشها و تکنیکهای کلیدی برای بهینهسازی تصاویر و ویدیوها خواهیم پرداخت. هدف این است که شما را قادر سازیم تا از محتوای بصری وبسایت خود بهرهمندی بیشتری کنید و کسبوکار آنلاین خود را به سطح بالاتری برسانید.
تولید محتوای تصویری با کیفیت نه تنها می تواند توجه مخاطبان را جلب کند، بلکه به تقویت جایگاه شما در نتایج جستجو نیز کمک می کند. به همین دلیل، باید به هفت مرحله گفته شده توجه ویژه ای داشته باشید تا در زمینه سئو و محتوای بصری در سال ۲۰۲۵ پیشرو باشید. ویدیوها و تصاویر ابزارهای فوق العاده ای برای بهبود سئو و افزایش دیده شدن آنلاین شما هستند. با پیشرفت های جدید در مدل های هوش مصنوعی که توانایی درک و تولید متن و تصاویر را دارند، ضروری است که محتواهای بصری و متنی خود را به شیوه ای جذاب ساخته و بهینه سازی کنید. با اجرای این 7 مرحله، می توانید از جدیدترین روش های تولید محتوای تصویری بهره ببرید.
اگر وبسایت شما از پروتکل امن HTTPS استفاده میکند، بسیار مهم است که تصاویر شما نیز از طریق HTTPS بارگذاری شوند. استفاده از تصاویر با پروتکل HTTP در صفحات HTTPS میتواند موتورهای جستجو را گیج کرده و بر ایندکس شدن تصاویر تأثیر منفی بگذارد. این دستور به موتورهای جستجو میگوید که تصاویر آن صفحه را در نتایج جستجو نمایش ندهند. با این حال، اگر قصد دارید تصاویر شما ایندکس شوند، مطمئن شوید که این دستور در صفحه استفاده نشده است. به عنوان مثال، اگر شما یک مقاله درباره طرز تهیه کیک شکلاتی دارید، استفاده از تصاویر مرتبط با آن غذا اهمیت دارد.
استفاده از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت میتواند به ایجاد حس اعتماد در افراد و ارتقای اعتبار برند شما نیز منجر شود.برای اینکه تصاویر و ویدیوها در موتورهای جستجو دیده شوند، باید آنها را بهینهسازی کنید. هر عنصر بصری وبسایت باید بهگونهای بهینه شود که تأثیر مثبتی بر رتبهبندی شما در موتورهای جستجو داشته باشد. برای بهینه سازی ویدیو و سئو ویدئو چند تکنیک موثر وجود دارد که به بهبود رتبه ویدیوها در نتایج جستجو کمک می کند. انتخاب عنوان مناسب و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط یکی از مهم ترین عوامل است. همچنین افزودن توضیحات دقیق و کامل به ویدیو و استفاده از تگ های مرتبط می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا محتوای ویدیو را بهتر درک کنند. بهینه سازی تصاویر بندانگشتی (thumbnail) و افزودن زیرنویس یا ترنسکریپت (transcript) نیز تاثیر زیادی در جذب کاربران و بهبود سئو دارد.
تنها کافی است که با شناخت دقیق مخاطبان هدف و بررسی نیازهای ایشان، بهترین محتوای تبلیغاتی شخصیسازی شده را به هر گروه، فرد یا جامعه از مشتریان احتمالی، نمایش دهید. با الگو گرفتن از این موارد و رعایت استراتژیهای ذکر شده، میتوانید بازاریابی کسبوکارتان را بهینهسازی کنید و موجب افزایش نرخ کلیک تبلیغاتتان شوید. امروزه طراحی بنرهای فروشگاهی به یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی آنلاین تبدیل شده است. بنرهای جذاب و متحرک میتوانند فروشگاههای آنلاین را از رقبا متمایز کنند و تجربه خرید را برای مشتریان بهبود بخشند. در این مقاله از کیارا آکادمی به شما نشان می دهیم که چطور می توانید با استفاده از هوش مصنوعی (AI) بنرهای فروشگاهی طراحی کنید که نه تنها جذاب باشند، بلکه تأثیر زیادی بر افزایش فروش و تعاملات آنلاین داشته باشند.
شما میتوانید با ارائۀ انواع پیشنهادات ویژه و شخصیسازی شده، افراد را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کنید. ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش میدهند، میتواند مشتری را به کلیک روی لینکهایتان، ترغیب کند. در ادامه، «مهمترین راهکارها برای حفاظت از محتوا و برند» را با هم مرور میکنیم. از زیر ساخت های ابری و یا همان CDN که وظیفه توزیع محتوا، رساندن و اطلاعات به سرور بازدید کننده های سایت را برعهده دارد استفاده کنید و دقت کنید که حتما محتوا از یک مکان مرکزی مصرف شود. متمرکز نگه داشتن صفحه روی یک ویدیو ما را مجبور به اضافه کردن روش هفتم میکند.
با مطالعه این مقاله، به دانش و مهارتهای لازم برای بهبود سئوی تصاویر سایتتان دست پیدا خواهید کرد و میتوانید وبسایتتان را به یک ابزار قدرتمند برای جذب مشتری تبدیل کنید. بنابراین، در هر محتوایی که تصویری درج میکنید، حتماً از توضیحات مرتبط و واضح در کنار آن استفاده کنید تا هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مفید باشد. هرچه یک تصویر بیشتر در صفحات مختلف و سایتهای معتبر استفاده شود، شانس بیشتری برای کسب رتبه بالاتر دارد. هر چقدر یک تصویر بیشتر توسط کاربران کلیک شود، احتمال رتبهبندی آن در نتایج جستجو افزایش مییابد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر هنگام جستجوی یک کلمه کلیدی، بخش تصاویر نتایج زیادی نشان دهد، سئو تصاویر باید برای شما اولویت داشته باشد. به عنوان مثال، در حوزه فروش محصولات دیجیتال، عکسهای محصولات میتوانند بازدید قابل توجهی را از طریق جستجوی تصاویر جذب کنند.
علاوه بر این، می تواند به تعامل و تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری یا مشتری کمک کند و آن را به ابزاری ارزشمند برای هر کسب و کاری تبدیل کند. نظارت و بهینهسازی مستمر محتوای بصری به حضور رقابتی مؤثر در بازار دیجیتال کمک میکند و متخصصین باروکا نیز با دقت ویژهای به این امر میپردازند. ارزیابی دورهای اثربخشی تصاویر و ویدیوها از طریق معیارهایی مانند رتبهبندی در نتایج جستجو، میزان بازدیدها، نرخ کلیک و تعامل کاربران اهمیت بسیاری دارد. با تحلیل دقیق دادهها میتوانیم بخشهای مؤثر و نیازمند بهبود در محتوای بصری خود را تشخیص داده و بهینهسازیهای لازم را اعمال کنیم. سئو تصاویر، بخش مهمی از بهینهسازی موتورهای جستجو است که به شما کمک میکند تا تصاویر سایتتان در نتایج جستجوی تصویری گوگل رتبه بهتری کسب کنند. نکاتی که در بخش مطرح گردید همه مهم هستند و میتوانند به شما در کسب رتبه مناسب در بخش تصاویر گوگل کمک کنند.
همین امر باعث شده تا MP4 به عنوان یک قالب پیش فرض در بسیاری از سایت ها مورد استفاده قرار گیرد. نام پیشفرض تصاویر و ویدیوها معمولا شامل یک سری اعداد و حروف بیمعنی است که برای موتورهای جستجو قابل فهم نیست. با تغییر نام فایل به چیزی که مرتبط با محتوای آن است، شما به موتورهای جستجو کمک میکنید تا محتوای شما را بهتر درک و ایندکس کنند. پس از شناسایی تصاویر و ویدیوها، اطلاعات مرتبط با آنها، از جمله تگهای Alt، نام فایل و متا داده، در پایگاه داده موتور جستجو ذخیره میشود. در این مرحله، موتور جستجو تصمیم میگیرد که چه محتوایی باید در نتایج جستجو نمایش داده شود.
در نتیجه، تضمین میکند که ویدیوهای ما توسط کسانی که آنها را جستجو میکنند بیشتر پیدا میشوند. مانند سئو سنتی (بهینه سازی موتور جستجو)، سئوی ویدیو، بهینه سازی ویدیوهای ما برای رتبه بندی بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) است. این بدان معناست که مطمئن شویم ویدیوهای ما برای کاربرانی که موضوعات مرتبط با محتوای ما را جستجو می کنند قابل کشف و در دسترس هستند. پس از ساخت نقشه وبسایت، آن را به ابزارهای وبمستر موتورهای جستجو مانند گوگل سرچ کنسول میفرستیم تا موتور جستجو بتواند تغییرات و بهروزرسانیهای محتوای تصویری و ویدیویی وبسایت ما را سریعتر کرال و ایندکس کند. بدینترتیب، محتوای منتشرشده فرصت بیشتری برای دیده شدن در نتایج جستجو پیدا خواهد کرد.
به این ترتیب، گوگل اطلاعات بیشتری درباره ویدئوی شما به دست میآورد و آن را در اولین نتایج جستجوی کاربران نمایش میدهد. با توجه به اهمیت تصاویر در سئو سایت، لازم است به تمام نکات گفته شده، توجه داشته باشید و تمام اصول سئو تصاویر را رعایت کنید. صفحه جستجوی تصاویر در موتورهای جستجو از جمله گوگل، فضای مناسبی برای افزایش ورودی و ترافیک در سایت است. جالب است بدانید که یکی از پایههای مهم در سئوی محتوا، تصاویری است که برای خوانایی بیشتر به سایت اضافه میشوند. بنابراین، برای اثر گذاری مثبت تصاویر در سایت، باید براساس یک اصول و استراتژی از پیش تعریف شده، قدم بردارید.
هشتگ ها به کاربران کمک می کنند تا ویدیوهای مرتبط با موضوع خاص را راحت تر پیدا کنند. بنابراین استفاده از هشتگ های مرتبط با موضوع ویدیو می تواند به گسترش دامنه دیده شدن محتوای شما کمک کند. به یاد داشته باشید که هشتگ ها باید دقیق و مرتبط با محتوای ویدیو باشند تا جذب مخاطبان هدفمند و واقعی انجام شود. در دنیای وب انتخاب قالب ویدیو یکی از مهم ترین عواملی است که بر تجربه کاربری سرعت بارگذاری سایت و بهینه سازی سئو تاثیر مستقیم دارد. قالب های ویدیویی مختلفی وجود دارند که می توان از آن ها برای بارگذاری و نمایش ویدیوها در وب استفاده کرد. اما معمولاً دو قالب ویدیویی MP4 و WebM بیشترین کاربرد را دارند و به دلایل مختلف انتخاب اصلی توسعه دهندگان و صاحبان سایت ها هستند.
اگر متن جایگزین شما چیزی مثل “کیک شکلاتی خوشمزه با تزئینات توتفرنگی” باشد، این دقیقاً به موتورهای جستجو میگوید که تصویر درباره چیست و شامل کلمات کلیدی مرتبط هم هست. این نه تنها به بهبود خدمات سئو تصاویر و ویدیوها کمک میکند، بلکه تجربه کاربری بهتری را برای افرادی که از صفحهخوانها استفاده میکنند، فراهم میکند. برای بهبود سئوی تصاویر در HTML، توجه به ویژگیهای خاصی که در تگهای HTML مرتبط با تصاویر قرار دارند ضروری است. این ویژگیها به موتورهای جستجو کمک میکنند تا محتوای تصاویر را بهتر درک کرده و آنها را در نتایج جستجو نمایش دهند. یکی از این ویژگیها شامل نام فایل، فرمت تصویر، و ویژگیهای دیگری مثل alt و srcset است که به بهینهسازی تصویر و افزایش تجربه کاربری کمک میکنند. برای ایجاد ترنسکریپت، میتوانید از ابزارهای خودکار یا خدمات حرفهای استفاده کنید که محتوای ویدئو را به متن تبدیل میکنند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری